Τα ρούχα και τα παπούτσια που άφησαν πίσω οι πρόσφυγες,
απομεινάρια μιας προσωρινής και δύσκολης διαβίωσης. Όταν άρχισε η εκκένωση του
προσφυγικού καταυλισμού στην Ειδομένη, οι προσωρινοί κάτοικοί της, άφησαν πίσω
ρούχα και παπούτσια, που δε θεωρούσαν απαραίτητα για τη συνέχεια του ταξιδιού
τους. Οι δεκαπέντε περίπου χιλιάδες πρόσφυγες, κυρίως από την Συρία, το
Αφγανιστάν και το Ιράκ, τον Μάιο του 2016 άφησαν πίσω απομεινάρια της
προσωρινής τους διαμονής και μαζί με τα ρούχα και τα παπούτσια, προσωπικά
ενθύμια και φωτογραφίες. Ο Άι Γουέι-Γουέι, ο ακτιβιστής Κινέζος καλλιτέχνης που
πέρασε καιρό στην Ειδομένη και επικρίθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της
προσφυγικής κρίσης για τα έργα του που ήταν αποσπάσματα της ζωής των προσφύγων,
σωσίβια, τέντες και κουβέρτες ή υπολείμματα από τις βάρκες με τις οποίες
περνούσαν στην Ελλάδα, έστησε μια έκθεση στη Νέα Υόρκη, η οποία θεωρείται από
τις κορυφαίες εκθέσεις του 2016. Την ονομάζει «Πλυντήριο» και είναι τα ρούχα και
τα παπούτσια που άφησαν πίσω τους στο στρατόπεδο οι πρόσφυγες. Ο Αι Γουέι Γουέι
τα έπλυνε, τα καθάρισε και τα ταξινόμησε παρουσιάζοντάς τα, σαν έκθεση ή
πολυκατάστημα ρούχων. Όταν μπαίνει κανείς στην έκθεση νομίζει ότι είναι ένα
παζάρι ρούχων από δεύτερο χέρι, αργότερα καταλαβαίνει ότι η σημασία της έκθεσης
είναι να αποκαταστήσουμε στην πραγματική τους διάσταση τους πρόσφυγες, ότι
είναι κάποιοι σαν εμάς, μια υπενθύμιση των ανθρώπων που πολλές φορές βλέπουμε
σαν εφιάλτη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου