«Φέτα» Τασμανίας, «φέτα» Ουισκόνσιν, «φέτα» Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Δυστυχώς δεν πρόκειται για ανέκδοτο, αλλά για προϊόντα που κατακλύζουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε μεγάλες αγορές, όπως της Αυστραλίας και των ΗΠΑ, επιφέροντας ισχυρό πλήγμα στις ελληνικές εξαγωγές. Αν και δεν είναι εύκολο να υπολογισθούν τα διαφυγόντα κέρδη για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι για παράδειγμα το 90% της κατανάλωσης τυριού τύπου «φέτας» στις ΗΠΑ καλύπτεται από παραγόμενα εκεί προϊόντα.
Το πρόβλημα, ειδικά με τη φέτα, είναι ότι η κατοχύρωσή της ως προϊόντος Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) ισχύει μόνο εντός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στις τρίτες χώρες ο καθένας μπορεί να πουλάει λευκό τυρί βαφτίζοντάς το «φέτα», είτε αυτό παράγεται στην Ηπειρο, είτε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην Αυστραλία, σύμφωνα με την εικόνα που μεταφέρουν τόσο ελληνικές επιχειρήσεις που ήδη εξάγουν τα προϊόντα τους εκεί όσο και οι εμπορικοί ακόλουθοι που υπηρετούν στην ελληνική πρεσβεία. Οπως επισημαίνει στην τελευταία έκθεσή του το ελληνικό Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σίδνεϊ, στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί πάνω από δέκα προϊόντα που φέρουν την ονομασία «φέτα», τα οποία παράγονται κυρίως στην Αυστραλία, ενώ άλλα εισάγονται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Δανία.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_19/01/2013_508419
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου